Apa yang aku kejar selama ni??

salam...
Pernah tak korang terpikir sejenak or beberapa jenak? Korang hidup ni kenapa? kenapa korang makin baik? or kenapa korang makin "nakal"? berapa banyak kebaikan korang buat? berapa banyak duit dah melayang? berapa banyak dosa korang buat? berapa banyak simpanan korang? bile belajar korang nak kejar ap? bile dah keje pikir bila nak tambah duit? dan banyak lagi........

Aku pun pikir? ak kejar ap? selama ak keje ni? ak memula pikir gak naik ke peringkat seterusnya. tapi kalu pikir2 banyak2 ak jadi malas. Yang penting ak dapat rasa ak makin "nakal" berbanding masa belajar dulu. tapi nakal ak masih lagi berpada. hahahahahahaha....gelak sorang2.

Dulu ak kata, ak malas nak buat hutang. malas nk buat loan kt bank. Tappppiiii ak buat.....klu sekali tak pe. 2kali ak buat. Bank yang berbeza. gila banyak hutang aku.  masuk hutang ptptn...loan asb...loan rhb....loan cimb.....haaaaaaaaaaaaa....letih..tu sume masalah ak. ak pikir balik??? ak kejar ap? ak kejar ap?? haaaaaaaaaa.... selain buat hutang. kalu hutang rumah ok gak. hutang kawen ker? kurang2 nye hutang yang nampak.

dulu ak rajin berzikir. ak salu buat sebelum tido dan bila ak senang. tapi sekarang langsung tak? tak.....teruknya ak. ak rasa zikir tu yang buat ak sentiasa resah. sebab ak tak berzikir. if ak berzikir. ak tenang even kene marah dengan bos. xde duit pn ak xbuat loan. masih lagi mampu bertahan.

tolong la ak, ak nak kembali ke jalan yang baik....dan ak tau ap ak kejar selama ni?????? KETENANGAN.


Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain