Pajak Dinar PG kat Ar Rahn Koperasi Permodalan Kelantan Bhd

Salam,
Saje nak kongsi dengan anda pasal emas ni. Saya pertama kali nak tahu pasal ar rahnu ni. Kesnye sebab kawan saya yang keje kat Bank bagitau harga emas jatuh berbanding semalam, Semalam(15/4/13) saya beli dengan harga RM144 segram, pagi ni (16/4/13) harga emas jadi RM133. Pergh beza RM11.

Saya lak buntu nak tambah emas saya, memang tak banyak pun saya beli tapi sebab saya suka nak menambah emas, saya nekad nak g ar rahn kt Bentong. Sebabnya saya keje kat bentong, so ar rahn bentong la saya pajak kan. Saya agak blur2, masuk jer ar rahn kedai, lengang jer orang. Xde sesape. Hanya kipas dan 2-3 orang. Saya pun pusing2 satu kedai tu, baca ap yang saya nak baca. Sampai letih saya pun, duduk la kat kerusi. Pegawai kat kaunter panggil saya, saya pun cam blur. Tanya la if boleh pajak emas PG ni. Dia kata leh, saya pun mintak dia xplen pasal pajak ni.

Pas xplen, saya pun kata ok jer la. Sebab duit tu saya nak guna nak beli emas maybank. Saya tak beli banyak pun cukup 2g, yang penting sekarang ni saya nak kurang harga emas yang patut saya jual nanti. Kalau banyak harga emas murah dalam akaun emas maybank saya, cepat la saya dapat jual emas maybank saya.

Duit selebihnya tu, saya memang standby tok beli emas. Orang kata rolling pajak emas untuk emas. Harap la pengalaman saya dengan emas ni membantu saya untuk lebih maju lagi pasal emas.
Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain