2 cara jimat duit untuk pelajar


Terdapat banyak cara sebenarnya mahu berjimat. Namun ramai yang memandang remeh pada kaedah yang digunakan. Kadang2 menganggap ianya susah nak buat. Berjimat adalah perkara yang paling susah bagi mereka yang sudah terbiasa dengan kesenangan. Sebenarnya realiti untuk berjimat bukan untuk mereka yang hidup sederhana tapi mereka yang kaya juga mahu dan perlu berjimat. Berjimat sangat penting untuk kita mengajar diri ni supaya tidak boros dan pandai menguruskan kewangan. Jadi mula dari sekarang marilah kita berjimat yea......

Ini adalah 5 cara untuk berjimat bagi pelajar di IPT ;
  • Kurangkan hiburan dan banyakkan bacaan
Sebagai seorang pelajar memang menjadi kewajipan korang untuk lebihkan pembacaan berbanding hiburan. Yelah korang taukan, hiburan tu melekakan korang. Dah la membuang duit. Macamlah korang tak bley baca kat blog2 gosip if korang minat sangat gosip artis. Jadi utilize lah wifi kat IPT korang untuk membaca2 ilmiah2 yang terdapat di internet.
  • Kurangkan makan di fast food restoran
Sebagai pelajar juga, korang tak terlepas peluang untuk menjejak kaki korang ke fastfood restoran ni kan. Contohnya, Pizza Hut, KFC, McD dan macam2 lagilah. Korang kene ingat ia dah la mahal malah tak berkhasiat. So, ubah your habit.

Ingin dapatkan income tambahan semasa belajar jom baca. buat duit kat IPT.
Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain