Ketuat di kaki ada rawatannya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Alhamdulillah Omu masih lagi bernyawa hari ni...masih lagi hidup untuk mencapai impian yang belum tercapai lagi...ahak...Alhamdulillah, perut Omu sudah reda sakitnya....Nasib baik ada petua yang diberi oleh piqa...hehehe.....Hurm, hari ni sakit lain pulaklah korang.....Korang nak tau tak, kaki Omu ni belah kanan ada ketuat.....ia taklah besar tapi ia makin merebak2 ke tempat2 lain.....sampaikan sakit nak pijak......huhu....sakit tau......jalan pun macam orang sakit kaki....padahal ketuat jer....ia makin sakit bila celah jari tu melecek pastu mengganggu ketuat tu....tu yang sakit nak jalan.....

Tadi masa nak balik ke dorm, Omu singgah medik...jumpa en hensem bulat2....Omu tunjuk ar kaki Omu kat dia....pastu kata ketuat ni menyakitkan dan camne nak buang....en hensem bulat2 boleh ketawa pastu ciap kata berapa lama peram ketuat ni.....ahak....Omu tak peram lah...cuma malas nak amik tau...ingatkan takkan merebak dan menyakitkan....pastu en hensem bulat2 bagitau ubat, dia kata ubat tu sebelum sapu kene kikis dulu ketuat tu....biar cepat ia menyerap masuk....huhu....kikis pakai pisau tu...mana Omu nak cari pisau....????? Sambil2 duk tengok en hensem bulat2 menulis nama ubat, Omu sempat tanya pasal alat bantuan mendengar.....Yelah, pada korang yang baru datang blog Omu ni....silalah baca ni....nak tau pasal masalah Omu yea.....Omu  tanya berapa harga alat tu, en hensem bulat2 kata harga dia dalam 500-600....mak ai mahalnya....camne Omu nak beli, mahal sangat...Duit nuffnang pun tak cukup nak tampung....huhuhu.....sedih......

Pastu en hensem bulat2 pun ceklah telinga Omu ni....dia kata  gegendang telinga Omu dah tinggal parut....kiranya dah ok sikit....Alhamdulillah, lega hati mendengar....tapi Omu cakaplah...nape masih dengar cengkerik, en hensem bulat2 explainlah.....pung pang pung pang...%$#@!.....Omu pun kata OOOOOOOOO.....camtu ker....korang nak tau tak???? alah macam speaker yang terkoyak kertas dia...bunyi lainkan....camtulah jugak telinga Omu ni....hurm...cian....pastu bila dah setel....Omu balik lah...sebelum sampai dorm...Omu beli pisau lipat...ahak...nak kikis ketuat Omu malam ni....hurm....tunggu ko ketuat.....

Nak taip lagi tapi rasa macam tak sedap jer bunyi ayat ni...macam tak syok...kan....macam tak bestlah....hohohoho...Omu letihlah korang.....Omu nak rehat jap....bubye......

p/s: tak de gambar nak attach...ingat nak letak gambar ketuat dan ubat ketuat ni...tapi tak pelah...tunggu nuffnang penuh....baru beli hp baru....


LogaMaya
Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain