Cerita balik dari ladang Ayam..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

tauke ladang, ada anak laki bujang...noa mok kenal???


Update cerita, balik dari ladang ayam...seronok giler g ladang ayam...Owner ladang ni pakcik peneroka felda Jengka...Tapi rasanya bukan pure Melayu...sebab cara dia cakap bunyi macam jawa....Kitorang 2 group bergabung interbiu pakcik tu...macam2lah kitorang tanya...siap ngan makanan ayam, cara dia pasarkan ayam, sape buat akaun dia, macam mane dapatkan modal, dan yang tak leh blah terbukak cerita burung walit....



group omu berbincang..dan bertanya..

Pakcik tu kongsi cerita pasal kehebatan burung walit ni...pastu keuntungan ternak burung walit ni...Yang terbukak cerita tu sebab Omu pergi tanya pasal burung tu....Tapi macam best jer, dah la mahal....banyak keuntungannya...hahahaha...mata duitan pulak Omu ni...

reban dalam pembinaan

Pas ber interbiu, kitorang dibawa ke ladang ayamnya...Masa tu hujan, aduh lecak2 kaki selipar Omu. Masa interbiu tu, pakcik tu bagitahu reban ayam dia wangi...siap boleh tido kat dalam tu.....Kitorang bayangkan lah macam kat rumah dengan wangi dan beraircond....Yelah, pakcik tu kata ada aircond tok ayam tu.....Masa pergi kawasan reban ayam tu..memang tak de baulah....tapi not wangi k....bau air hujan dan lecak jer....

 kipas aircond...kuat giler angin..

Kitorang pun lalulah kat kipas besar hujung pada reban tu.....Mak ai bau die tak leh blah dah la angin kipas kuat....siap bulu2 ayam berterbangan....huhu...busuk giler....tu belum masuk lagi....aduh mual jugak perut...nasib baik tak makan pape sebelum pergi...kalau tak muntah jugak aku.....

 gambar dalam reban ayam..busuk..

Pakcik tu pun ajak masuk dalam reban......bila bukak jer pintu reban...ya Allah busuk nyer....sape kata wangi....aduh....gilerlah...kitorang siap masuk lagi...pijak2 habis taik2 ayam....dah pakcik tu ajak masuk....lagipun kitorang dah kata nak amik gambar ayam...sebagai bukti kitorang pergi ladang ayam.....lama jugak dalam reban tu...Siap pakcik tu explain lagi alat2 yang digunakan untuk ayam tu....padahal mana ade masuk pun dalam silibus kitorang pun...huhuhu....siap pegang ayam tu amik gambar lagi....hahhaha....

Akhirnya.....kitorang keluar jugak....dan masa nak pulang tu.....boleh pulak pakcik tu kata...kitorang ni veterinar.....hahahaha....pakcik tu kata moga jadi veterinar yang bagus bila habis belajar nanti....hahaha...veterinar???? Sabar jelah....Kitorang accountantlah pakcik....

meniti jambatan comel....


LogaMaya
Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain