Novel : Sesuci Kasih Seorang Isteri

Haaaaaa, pekabo? hehehhe..Aku dah ok arini. Trimas kepada rakan blogger yang  memberi keprihatinan mereka terhadap aku. Aku nak cerita pasal novel yang aku baca ni. Tajuk nyer yang kat atas tu. Novel ni adalah novel kedua aku baca. Aku ni xberapa minat novel, namun kerana mahukan suasana yang lain. Aku memberanikan diri membaca novel ni. Novel pertama aku baca "mawar yang berduri" tak silap aku lah. Novel mawar ni lebih kepada suasana mencari cinta dan membina masjid. Manakala sesuci plak, lebih kepada mengukuhkan masjid dan membahagiakan masjid yang dibina.

Aku tak pandai nak memberi bintang terhadap novel yang aku baca sebab aku ni lebih kepada movie. Tapi bagi aku bagus novel ni untuk tatapan kepada mereka yang bakal membina masjid dan yang sedang membahagiakan masjid. Mula2 aku ingat novel ni macam novel yang biasa aku terbaca. Tapi nyata ia lain malah agak dan mampu menitiskan air mata aku. Aku sebak giler baca novel ni dan kadang2 rasa xadil. Tapi apakan daya. Dah jalan cerita camtu.

Watak-watak dalam novel ni :
  • Ammar Zikri - pendukung cerita ni, lelaki yang berkerjaya atas usaha sendiri
  • Alishah - bini pertama zik, usahawan yang berjaya memiliki banyak harta peninggalan mak bapak nyer
  • Zarith Sofea - bini kedua zik, anak kepada along yang cekik duit, wat bisnes haram
  • Mak ayah zikri
  • Mak ayah sofea
  • Asha - anak isha dan zik
Persoalan yang perlu wujud sebelum membacanya :
  • Kenapa Zikri kahwin dengan Sofea?
  • Bagaimana Sofea kenal Zikri?
  • Alishah dapat terima ker Sofea?
  • Sofea orang yang macam mana?
  • Zikri cintakan Sofea ker tak?
  • Siapa pilihan Zikri sebenar nyer?
  • Apa kelebihan isteri2 Zikri?
  • Mak ayah Zikri terima ker Sofea?
  • Kenapa payah untuk berterus terang?
  • Bila nak habis baca daaaa???
Hah, itulah yang patut korang rasai apabila nak baca novel ni. Ader sorang akak umah aku xmampu nak meneruskan pembacaan kerana tak sanggup nak menerima hakikat.hahahha..kelakar jer cam la akak tu yang kene. Hurm macam tu la perasaan apabila baca bab 1-3. 
Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain