Tauhu, antara bahan pengganti pelekat playwood.

Aku nak berkongsi pasal penemuan oleh US R&D, mereka mendapati bahan yang ada dalam tauhu ni mampu menjadi pengganti kepada gam yang menampal playwood. Malah mampu untuk menampal pelbagai produk kayu yang terdapat sekarang.

Nape, Malaysia tak jumpa dulu yea. Yela, orang Malaysia kan suka makan tauhu. Tambah-tambah lagi, orang cina. Kita kan satu Malaysia, semua suka makan tauhu. Macam-macam cara orang leh buat ngan tauhu ni. Bukan takat makan jer, buat hiasan pun cantik.

Berbalik pada penemuan tu, dorang gak kata ia mampu manggantikan bahan sebelum ni yang sangat berbahaya pada manusia. Sebab bahan sebelum ini, boleh menyebabkan kanser untuk jangka masa panjang. Kalau jangka masa pendek lak, ia leh wat kita gatal kulit, mata dan hidung.

Korang perasan tak sekarang ni, banyak negara dah membangun berlumba-lumba menghasilkan produk yang boleh memberi kesan yang baik pada manusia malah sumber yang semula jadi. Termasuk lah negara kita kan, asyik duk tayang slot biotech. Pendekatan yang digunakan memang bagus menarik minat orang supaya beralih pada yang lebih baik. Malah menjamin bumi kita ni.

Harap penemuan ni mampu di kaji lebih mendalam dan mampu di komersialkan di Malaysia. Korang boleh baca lanjut di sini.
Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain