Gambar renungan Pembaziran.

Gambar2 ini sebagai renungan kita semua, kenapa perlu kita mengejar nama kalau dosa menjadi balasan nya. Ambo pelik la, kat negara arab tu. Mana sifat mereka yang patut mereka ikut macam nabi2, sifat yang patut mereka ikut sebagai tanda mereka patuh pada ajaran agama. Masya-Allah, Subhanallah, Nauzubillah agar kita tidak tergolong dalam kumpulan ni...


penyediaan makanan menggunakan bahan yang banyak, nak dapatkan nama saje.
makan ramai2 dalam talam, sunnah nabi tapi kalau tak habis
 dicampak di atas tanah yang kotor,camtu jer
 makanan yang xhabis dibuang
tunggu masa untuk ia mereput..kenape tak kita sedekah pada yang memerlukan..
 mereka lebih memerlukan xsalah kita sedekah kan, elak la pembaziran..dan bila puasa tu jangan berbuka ikut nafsu makan sekadar yang mampu oleh perut. Renungan sejenak...

Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain