Car Air Conditioning - IMPORTANT


Apa yang sedang berlaku dengan aircon. Ye, kalau korang tengok xpun perhatikan sekeliling korang. Korang perasan tak ramai dikalangan orang tua sekarang tak tahan LAMA. Apa yang dimaksudkan tak tahan lama ni, yang ambo maksud kan ialah banyak berlaku kematian kerana kanser. Yea kanser ni macam2 jenis, tapi masih tetap berlaku walaupun kita masih berwaspada. Kenapa????
Kajian telah menunjukan bahawa pencemaran udara yang berlaku dalam kereta telah menyebabkan kanser terjadi. Huh???? macam mane boleh berlaku apa bukti nya. Bukti nya, dashboard kereta, tempat duduk kereta & pewangi kereta telah mengeluarkan bahan kimia iaitu Benzene kanser berlaku kerana toksin(carcinogen-bau dari plastik dalam kereta).

Benzene ini akan meracuni tulang kita dan akan menyebabkan anemia & pengurangan sel darah putih. Ini boleh menyebabkan Leukimia dan juga keguguran. Selain itu, ia memberi kesan pada buah pinggang dan hati. Jadi untuk korang semua, buka dulu pintu dan tingkap sebelum membuka aircon. Bagi masa dulu supaya bahan2 kimia tu keluar dengan baik nya, daripada kita menyedut nya.

Tahap Benzene yang boleh diterima ialah 50mg per sq ft. Jadi kalau kereta korang parkin bawah bumbung ia mengandungi 400-800mg. Manakala, kereta parkin kat bawah cahaya matahari mengeluarkan xpun mengandungi 2000-4000mg.

Mesej ini diterima dari rakan2 yang baik hati melalui email ambo. Jadi ambo sampaikan melalui penulisan blog ambo...Sampaikan pada orang lain.


Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain