Diet semasa Ramadhan Xelok?

Persoalan yang bermain dpikiran ambo. Elok ker kita berdiet di bulan Ramadhan ni. Hurm, jawab nye xelok. Sebab apabila kita pose badan kita kekurangan air. Kekurangan air dbadan kita menyebabkan kita kurang berat badan. Betol tak? Betol kan..kan..kan..


Korang bayangkan masa kita pose tu, kita ade minum air tak masa siang2. Xminum kan. Hurm tu yang membuatkan badan kita terasa kurus.hehehe. Jadi macam mane nak atasi nye. Xperlu nak atasi pape, pose cam biasa, makan masa berbuka pun macam biasa la. Dan pada sape2 yang amik Jus Mate masa bulan Ramadhan ni. Ambo harap tangguh kan la dulu. Membazir sebab lepas pose kita mesti makan dengan banyak nye masa raya. Dan masa tu pasti badan kita naik.

Jadi kita boleh atasi kenaikan badan kita dengan minum Jus Mate lepas Ramadhan. Lagipun, fakta ini dkuatkan dengan ape yang Ambo baca kat paper online Utusan. Kepada korang jangan putus asa kalau nak kurus, masih banyak lagi cara2 nye. Untuk me"mantain"kan kesihatan badan, kita boleh la mengamal kan pemakanan yang sihat. Seperti kurangkan teh dan kopi, kerana pengambilan minuman ni menyebabkan kita kerap kencing dan kurang la air dalam badan kita. Semasa berbuka pula, mulakan dulu dengan kurma dan air suam, pergi semayang magrib. Selepas tu, makan makanan seperti kita sarapan contoh nye kueh mueh sebelum kita semayang terawih. Apabila selesai terawih boleh la kita makan makanan seperti makan tengahari dan bila nak tidur perlu la tunggu perut tu hadam paling kurang sejam selepas makan. Untuk sahur pula, makan la seperti makanan makan malam. Langkah2 ini kalau di amal kan mampu mengurang keterkejutan pada perut kita. Sekian nukilan sempoi ambo..
Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain